Compliment-klacht

V

-

Last edited on

Jul 8, 2024

Klachten- en Complimentenprocedure

Bij Laboritas streven we ernaar een betrouwbare partner voor jou te zijn, waarbij jouw tevredenheid centraal staat. We zetten ons dagelijks in om onze dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Alle feedback is welkom, want als jouw partner willen we samen onze dienstverlening continu verbeteren. Mocht je ergens niet tevreden over zijn of juist ideeën hebben over hoe we kunnen verbeteren, laat het ons dan weten. Dit kan variëren van zaken zoals begeleiding, bereikbaarheid van onze locaties tot adviezen. Ook ontvangen we graag jouw complimenten, want deze helpen ons om te begrijpen wat goed werkt en wat we kunnen blijven doen.


Hoe kunnen we je helpen?

We ontvangen graag je feedback over zowel klachten als complimenten. Hiervoor hebben we een klachten- en complimentenprocedure beschikbaar. Onderaan de pagina staat hiervoor tevens een overzichtelijk stroomschema.


Stappenplan Klachten- en Complimentenprocedure


Stap 1: Laat het ons weten

Dit is een belangrijke eerste stap. We willen graag weten waar je niet tevreden over bent, waar je ideeën hebt voor verbetering, of waar je ons juist een compliment over wilt geven. Het proces begint altijd hier.

Je kunt ons op de volgende manieren laten weten wat er speelt of waar je verbetersuggesties voor hebt:


Stap 2: Zoeken naar een oplossing voor klachten

Als je een klacht hebt ingediend, bevestigen we binnen 5 werkdagen de ontvangst en gaan we direct op zoek naar een oplossing. We streven ernaar om binnen 3 weken een passend antwoord te geven. Indien nodig kunnen we een persoonlijk gesprek met je regelen om samen tot een oplossing te komen.


Stap 3: Verdere klachtbehandeling

Ben je niet tevreden met de oplossing in stap 2, dan kun je binnen één maand schriftelijk bezwaar indienen bij de kwaliteitsmanager van Laboritas via kwaliteitsmanager@laboritas.nl. Dit leidt tot verdere klachtbehandeling, waarbij we als volgt te werk gaan:

  1. Ontvangstbevestiging: Binnen 5 werkdagen na ontvangst bevestigen we de ontvangst van je brief of e-mail.

  2. Klachtonderzoek: Een kwaliteitsmanager onderzoekt je klacht grondig door middel van hoor en wederhoor. Voor klachten namens een werkgever of werknemer ontvangen wij graag een machtiging die door de betreffende persoon is ondertekend, aangezien wij een klacht namens iemand anders niet in behandeling kunnen nemen.

  3. Uitspraak: Binnen één maand na ontvangst van je klacht ontvang je schriftelijk antwoord van de verantwoordelijke kwaliteitsmanager met voorgestelde oplossingen of te nemen maatregelen.

Niet eens met de uitspraak?

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht, kun je de klacht voorleggen aan:

  • Geschillencommissie Arbodiensten OVAL: bereikbaar via www.oval.nl.
    Postadres: Geschillencommissie Arbodiensten, Postbus 90154, 5000 LG Tilburg
    De Geschillencommissie behandelt klachten als je een conflict hebt met je dienstverlener, bijvoorbeeld als je je onjuist behandeld voelt door de arbodienst. Meer informatie vind je op www.klachtregeling.nl.

  • Commissie Klachtenbehandeling Aanstellingsverzoeken (CKA): bereikbaar via www.aanstellingskeuringen.nl
    Telefoonnummer: (070) 349 95 73
    E-mailadres: info@aanstellingskeuringen.nl

  • Regionale tuchtcollege: Meer informatie vind je op www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl

  • Burgerlijke rechter: Meer informatie vind je op www.rechtspraak.nl

Deze instanties doen bindende uitspraken over de klacht.


Bijzondere situaties

In specifieke gevallen gelden afwijkende procedures:

  • Je bent het niet eens met een advies van de bedrijfsarts en/of een andere door de bedrijfsarts ingeschakelde deskundige. Je kunt dan een deskundigenoordeel aanvragen bij UWV via www.uwv.nl.

  • Meen je financiële schade te hebben ondervonden door Laboritas. Laat het ons dan direct weten door een aansprakelijkstelling te sturen naar karina.visser@laboritas.nl. We zullen je melding zo snel mogelijk en met de grootst mogelijke zorg behandelen.


Contactinformatie

Heb je vragen over de klachten- en complimentenprocedure of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op via advies@laboritas.nl of bel ons op +31 8500 22 939 van maandag tot en met vrijdag van 08:30 – 17:00 uur.